سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح روشن امید ...


مطالب اخیر
 
آمار وبلاگ
 
وصیت نامه شهدا
 
لوگو دوستان
 
امکانات جانبی
 

موضوع:

با نام و یاد خدا

سلام و هزاران سلام  و عرض تبریک و گل تقدیم شما به مناسبت فرا رسیدن عید مبارک فطر به همه شما دوستان عزیز و روزه دار (و روزه ندار) !

میدونید عید فطر یعنی چی؟ راستش خودمم تا دیروز نمی دونستم  تا اینکه امام جماعتمون تو نماز خونه یکی از معانی عید فطر رو برامون تبیین کرد که منم الان براتون می نویسم که اگه تا حالا نمی دونستید بدونید (البته فراموش نکنید که " من علمنی حرفاً فقد صیرنی عبدا")  شوخی کردمااا جدی نگیرین یه وقت ؛ شما تاج سر مایید.

خوب بریم سر اصل مطلب: عید از ماده عود و عودت میاد که فارسیش میشه "بازگشت" و یکی از معانی فطر هم "خلقت" هست ، همونطور که امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج البلاغه میفرمایند  »فطر الخلایق بقدرته و نشر الریاح برحمته:  « به قدرتش مخلوقات را بیافرید و به رحمتش بادها را پراکنده کرد ؛ رو هم رفته نتیجه می گیریم که عید فطر فارسیش میشه بازگشت خلقت و اگه بخوام درست تر بگم یعنی "خلقت دوباره"

فرزندانم !!!  ما در قرآن (سوره نحل آیه 97) عبارتی داریم با این مضمون که: مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ. یعنی "هر کس از مرد یا زن عمل شایسته کند و مؤمن باشد او را زندگی نیکو دهیم و پاداششان را بهتر از آنچه عمل می‏کرده‏اند می‏دهیم" پس نتیجه میگیریم زندگی کردن داریم تا زندگی کردن، تا به چی بگی زندگی؟ (اگه گفتی چند تا زندگی تو این جمله بود وااااای)

خلاصه اینکه ما بعد از یکماه بندگی و دوری از گناهان (ان شاالله) در روز عید فطر  خلقت دوباره یا حیات جدیدی رو آغاز میکنیم که با زندگی قبلیمون فرق میکنه (و باید فرق بکنه) و خدا در این روز به ما حیات جدیدی رو به نام حیات طیبه عیدی میده که این همون پاداش بندگی ما از طرف خداست که برای ما عید است که باید از این پاداش تا سال بعد خوب مراقبت کنیم و دوباره آلودش نکنیم.

ببخشید منبرم طولانی شد نکته بین حیات همتون طیبه و عیدتون مبارک.

 

نظر که نمیدید عصبانی شدم!حداقل تو نماز عید فطر برام دعا کنید 

                                                                        




نوشته شده در پنج شنبه 92 مرداد 17  توسط فامیل دور 




درباره سایت
 
 
نویسندگان
 
خبرنامه