سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح روشن امید ...


مطالب اخیر
 
آمار وبلاگ
 
وصیت نامه شهدا
 
لوگو دوستان
 
امکانات جانبی
 

با سلام به همه ی دوستان

این روزا کمتر کسی هست که حداقل یه بار عبارت "نرمش قهرمانانه" به گوشش نخورده باشه. عبارتی که در ظاهرش نوعی  تضاد و پارادوکس وجود داره و به همین علت باید اونو خوب فهمید و به کمک ذهن حلاجی کرد. مقام معظم رهبری چند سال پیش این مطلب رو به عنوان یک استراتژی در دیپلماسی مطرح کردند و اخیراً هم در جمع فرماندهان سپاه دوباره یادآور این مسئله شدن، پس نتیجه میگیریم که این مطلب، جدید نیست و حضرت آقا اون رو چند سالیه که مطرح کردند ولی کو کسی که اونو خوب بفهمه و خوب اجرا کنه؟!!

بنده تاریخ دان نیستم !!! چشمک ولی ما دو نمونه بارز از نرمش قهرمانانه رو در تاریخ سراغ داریم که اتفاقاً هر دوی اونها منجر به دستاورد و پیروزی بزرگی برای اسلام بوده: 1- صلح حدیبیه توسط پیامبر اعظم (ص) و 2- صلح امام حسن مجتبی (ع)

حالا توضیح این دو مورد در این مجال نمی گنجه و خودتون زحمت مطالعشو بکشید ولی این یه طرف مسئله است. تاریخ مملو از کسانی است که زیر لوای کلمه ی حق قرار گرفتن و از اون برای مقاصد و منافع خودشون بهره بردن. به قول مولا علی (ع) در نهج البلاغه "کلمة الحق یراد بها الباطل"  در واقع همین کج فهمی باعث شد تا خوارج نهروان با استناد به آیه شریفه " ان الحکم الا لله " در شب قدر (برای ثواب بیشتر!) فرق مولای مظلومان رو به دو نیم کنند و اون حضرت رو به شهادت برسونند.

اما امروز قضیه فرق می کنه ، مردم آگاه تر شدن و تجربیات تاریخی به کمکشون اومده و به قول معروف فرق بین دوغ و دوشاب و دلستر و سن ایچ و زود می فهمن. دیگه بحث سوء برداشت نیست، حماقتی در کار نیست بلکه بحث سوء استفاده از شرایط به وجود آمده است (اتفاقاً خیلی هم حساب شده و به ظاهر هوشمندانه). خون شهدا چیزی نیست که ما سر اون معامله کنیم، عزت و آبروی دینی و ملی راحت به دست نیومده که راحت از دستش بدیم. ببینید عزیزانم من تا دلتون بخواد استاد فرنگ رفته و دوستان به قول معروف Update  و ... داشتم و دارم. با همه اونا هم صحبت کردم و نظراتشونو شنیدم. می خوام این اطمینان رو بدم که بسته فکر نمی کنم ولی رابطه با آمریکا و ... دردی رو دوا نمی کنه، یک کلام اونا با ماهیت ما مشکل دارن، اونا از حضرت روح الله و رهبری عزیزمون سیلی خوردن، می خوان ایران هم مثل عراق و افغانستان و بقیه کشورهای جیره خوار منطقه وابسته به اونا باشه. نشستن سر میز مذاکره و دل و قلوه دادن بدون تغییر در سیاست ها (که اونم با توجه به لابی صهیونیستی در آمریکا بعیده)  فایده ای نداره. اونها حرف امروزشونو فردا عوض می کنن چون ماهیتشون دروغگویی و چپاولگریه. خواهشمند است دولتمردان تحت حمایت رهبری هم فراموش نکنن که حمایت ایشون همیشگی و تضمینی نیست. بکوشند تا نه خودشون از این مطلب آقا سوء استفاده کنند و نه به کسی اجازه این سوء استفاده رو بدن. والسلام.

پ . ن

 

راستی "سیاست ما عین دیانت ماست" یادتون نره! 




نوشته شده در دوشنبه 92 مهر 15  توسط فامیل دور 




درباره سایت
 
 
نویسندگان
 
خبرنامه